Шановні читачі та передплатники «Українського географічного журналу»!
Оформити передплату нашого журналу на 2025 рік Ви можете в передплатному агентстві «Укрінформнаука»,
що надає послуги з передплати наукових періодичних видань і книг з наукової тематики Національної академії наук України.
Зробити це можна за посиланням:
що надає послуги з передплати наукових періодичних видань і книг з наукової тематики Національної академії наук України.
Зробити це можна за посиланням:
Ю.Д. Іщенко. КРЕАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПРОСТОРОВІ ТЕНДЕНЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15407/ugz2018.01.039
Ukr. geogr. z. 2018, N1:39-46
Мова публікації:
Українська
Повний текст:
Резюме:
Мета публікації – дослідження креативної діяльності в Україні на основі сучасних теоретико-методичних підходів до цієї тематики. Запропоновано методику дослідження та наведено результати її апробації, що включають аналіз сучасних теоретико-методичних підходів до проблематики, авторське формулювання поняття «креативна діяльність», аналіз основних тенденцій та чинників її територіальної організації, дослідження стану розвитку креативної діяльності в регіонах України порівняно з тенденціями високорозвиненої постіндустріальної країни (Великобританії). Новизна дослідження полягає в тому, що такого роду детальний аналіз вітчизняної креативної діяльності проведено вперше.
Ключові слова:
креативність, креативна діяльність, креативно-інноваційні структури, креативний кластер
Сторінки:
39-46
Література:
1. Boschma R., Martin R. (2011). Regional evolution and innovation. Ed. P. Cooke, B. Asheim, R. Boschma, R. Martin, D. Schwartz and F. Todtling. The Handbook of Regional Innovation and Growth. Cheltenham: Edward Elgar, 181-186.
2. Porter M. (2000). Locations, clusters and company strategy. Ed. G. Clark, M. Feldman and M. Gertler. The Oxford Handbook of Economic Geography. Oxford: Oxford University Press, 253-274.
3. Saxenian A.L. (1994). Regional Advantage: Culture and Competition in Silicon Valley and Route 128. Cambridge, MA: Harvard University Press.
4. Bathelt H., Cohendet P. (2014). The Creation of Knowledge: Local Building, Global Accessing and Economic Development. Toward an Agenda. Journal of Economic Geography. Vol. 14, 869-882.
5. Grabher G. (2004). Temporary architectures of learning: knowledge governance in project ecologies. Organization Studies, 25, 1491-1514.
6. Understanding Creative Industries: cultural statistics for public-policy making. UNESCO, GACD. 2006, URL: http://portal.unesco.org/culture/es/files/30297/11942616973cultural_stat_EN.pdf/cultural_stat_EN.pdf
7. Creative Industries Economic Estimates: Statistical Release. (2015). Department for Culture, Media and Sport. URL: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/394668/Creative_Industries_Economic_Es-timates_ -_January_2015.pdf
8. Hawkins J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London.
9. Moeglin P. (2007). Creative Industries Education in the Nordic Countries: A Brief Portrait. Oslo: Nordic Innovation Centre. URL: http://www.nordicinnovation.org/Global/_Publications/Reports/2008/Creative%20Industries%20education%20in%20the%20Nordic%20countries%20-%20A%20brief%20portrait.pdf
10. Vakhovych I., Chul O. (2014). Development of creative industries: regional aspect. Lutsk. [In Ukrainian]. [Вахович І., Чуль О. Розвиток креативних індустрій: регіональний вимір: монографія. Луцьк, 2014. 288 с.]
11. Brykova I.V. (2011). The role of creative regions in improvement of international competitiveness of countries due to globalization. International Economic Policy. Iss. 1-2, 211-245. [In Ukrainian]. [Брикова І.В. Роль креативних регіонів у підвищенні міжнародної конкурентоспроможності країн в умовах глобалізації // Міжнародна економічна політика. 2011. Вип. 1-2. С. 211-245.]
12. Doroshenko O.S. (2014). The raise of creative sector of global economy: the paper of PhD thesis. Kyiv. [In Ukrainian]. [Дорошенко О.С. Становлення креативного сектора глобальної економіки: автореф. дис… канд. екон. наук: 08.00.02. Київ, 2014. 19 с.]
14. Kuryliak V.Ye., Zhyvko M.A., Litovchenko B.V. (2013). Creative economy as a new paradigm of post-industrial civilization. Journal of Academy of Customs Service of Ukraine. Vol. 2, 92-98. [In Ukrainian]. [Куриляк В.Є., Живко М.А., Літовченко Б.В. Креативна економіка як нова парадигма постіндустріальної цивілізації // Вісник Академії митної служби України, 2013. Т. 2. С. 92-98.]
15. Sakalo O.Ye. (2015). Creative class as a leading group of modern society. Grani : a scientific-theoretical and social-political almanac. Dnipropetrovsk, 8 (124), 77–80. [In Ukrainian]. [Сакало О.Є. Креативний клас як провідна група сучасного суспільства // Грані: науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. Дніпропетровськ, 2015. № 8 (124). С. 77–80.]
16. Mateos-Garcia J., Bakhshi H. (2016). The Geography of Creativity in the UK: Creative Clusters, Creative People and Creative Networks. NESTA. URL: https://www.nesta.org.uk/sites/default/files/the_geography_of_creativity_in_the_uk.pdf
17. Ishchenko Yu.D. (2014). Territorial organization of innovative activity: theoretical methodological and practical research aspects. Ukrainian Geographical Journal, 2, 32-39. [In Ukrainian]. [Іщенко Ю.Д. Територіальна організація інноваційної діяльності: теоретико-методичні та практичні аспекти дослідження // Укр. геогр. журн. 2014. №2. С. 32-39.]